fredag 16. desember 2011

Breial.

Ok, kan jeg ta meg den friheten å hause opp en av de mest undervurderte og lattis låtene i norsk raps (korte) historie? Den stammer fra en svært utskjelt artist, som trivdes best med å snakke om bitches og bagger med penger. Ironisk nok var han også 9 år tidligere ute enn Lars med Siv Jensen-kritikk på VG-lista:



"En femi versjon av hva TV'en din viser
men dama di hun gliser, kniser og fniser
Lotion cheeser, vi er nastye som griser
vi lager hits, typen din synger viser!

Cadillac vi leaser, driter i priser
inn på Bagatelle sitter O-R-A-L, og spiser
en middag med dama di
jeg har også hatt en date med din mama, g!

Men Oral Bee, hva om pressen publiserer
at du egentlig bare er en fyr som fantaserer?
jeg hører om en chick som ikke syns du var no' bra
når dere møttes, hva va're du sa?

Mine rim de får deg høyere enn høyere makter
jeg omgir meg med Oral Bee security-vakter
og driter enkli' i om alle kritikerne slakter
for jenter vil ha gangstere med platekontrakter!"

Tredje vers. Norsk swag-rap. Bare sier det. Haha.

Forresten, massevis av kjærlighet til en av de aller, aller feteste produsentene i landet - Big Ice. Trenger vel ikke si mer enn at han samplet Cameo - Attack Me With Your Love på en norsk rap-singel i 2001. Stay beautiful playbwoi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar