lørdag 12. februar 2011

ATL RMX

Det er 23:25 lørdag kveld, jeg har nettopp vært i Christiania, har bordet fult av blunt-wraps og trenger et soundtrack. Aha! Plutselig kommer jeg på en av de kuleste utgivelsene fra '09, som etter min smak alltid har passet ypperlig til dette formålet. Hvorfor ikke dele gleden?



Låten kommer fra en samleskive som droppet i regi av Adult Swim, og inneholder remixer av kjente og kjære rapartister fra Atlanta, pluss en del nykommere. Bidragene kommer fra en hel haug med personligheter, fra Hudson Mohawke og Dâm-Funk til Flying Lotus og Salem (jælla heroinhipstere), med elektronisk basert musikk som et underliggende fellestrekk. På linken under kan du sjekke ut hele albumet og laste herligheten ned gratis. I tillegg til den utvalgte Patna Dem vil jeg spesielt anbefale Good Night med Gucci og OJ, Photoshoot av Gucci, Dey Know av Shawty Lo og Is That You God? av Goodie Mob. I tillegg bør du høre ekstra godt etter på det siste minuttet av Young Dro Take Off, trommene klikker mongo. Kan noen også værsåsnill putte kulere vokaler på Hudson Mohawke-sporet enn B.o.B?

[ok, her hadde jeg egentlig en jævlig flashy avspiller på gang og greier, men siden den autoplayer når siden lastes (selvsagt vilt irriterende, noen som husker MySpace for et par år siden?), flækker jeg heller bare inn linken:]


God helg!




(herreguuud @ droppen @ 0:38)

2 kommentarer:

  1. Imma G! Trivligste låten på mange år.

    SvarSlett
  2. Haha, vet. Høres ut som en juicet versjon av det gamle midi-soundtracket til Transport Tycoon, for de som spilte den monsterklassikeren på 90-tallet.

    SvarSlett