søndag 12. desember 2010

Knas!

Eg regner med alle svensker i hele verden har sett denne filmen , men eg tror ikkje han e så kjent i Norge. Folk innpå nettet påstår han e sånn "infofilm" for skoler, siden Paolo Roberto og familien hans spiller seg sjøl. Og som O.G., kjekkas, livsmentor & musikalsk begavelse Quincy Jones III sier i introen: Mesteparten utta det her har Paolo opplevd sjøl, og i følge snutn va han en utta di mest utflippe ungdommene i Stockholm. Men skulle eg reklamere for denne filmen her, så tror eg eg gjør det enkelt sånn her :



Enormt. Forståeligvis så tenkte vel regissøren at her kunne man lage mer enn nokke nedsig, kjedelig sosialrealisme og heller mate litt på. Eller kanskje det e sosial-realisme, bare at det som skjedde på stritn i Stockholm faktisk var så fett så det her. Masse folk så går rundt i klærne te David Bowie og flygesparker hverandre på lattakicken. Paolo flykickar rett og slett for mange, og det e der hele peset ligger for han. Enormt fete karakterer over hele linjen, jævlig bra historie og Soundtracket e fullstending magisk. Bare sjekk ut :



Hvis du trenger mer overbevisning for å se den filmen så e du uansett helt ute, og eg gidd ikkje preike med deg. Ps: eg ser det klippet e to ganger, men det trenger og å være.

Paolo , et forbilde og en tiger te den dag i dag :

1 kommentar:

  1. no e det frit fram for å skrive innpå her, hvis folk ikkje har fått det med seg.

    SvarSlett