lørdag 15. januar 2011

hallao yoyosucka...

yoyosucka sa...
Liker bloggen, og dere holder det baws. Mye variert musikk her, men det er gangsta hele veien til banken. Dere burde absolutt kjøre på med flere innlegg om sørstatene.

Må bare slenge på some certified pimpshit fra h-town igjen..


Ai bwai, eg e helt enig, men eg venter på bedre vær. Men videoene dine varmet en kald bergenser, så eg sprer kjærligheten :

ace deuce - clutch city ballin


born 2wice - playas point of view


^^lenge sidne eg har hørt, 9 x certified triple O.G Classic.

Definitivt på grillemixtapen te våren, ahhh. Våren.



precise - paperthin



Den her hakkje eg fått me meg, og eg e dypt takknemmelig for hookuppen. Kan eg tenke meg en del andre folk der ute e og.


Har ikkje svart belte i Texas men svarer sånn :











yoyosucka sa...
Synes Lil Boosie er en tight rapper, men shit hvor dårlig han er til å velge beats, som paradoksalt nok er den viktigste faktoren for en låt...Jeg føler mye av det som blir skrevet om rap på generell basis selv om jeg ikke deler begeistringen for boosie...




last ned den tapen, så slipper du bounce opplegget.

4 kommentarer:

  1. 2/3-deler av K-BAVE er vokst opp på Lousiana-rap, inklusive meg, så jeg ELSKER jo Boosie for beatvalgene hans. Men det er vel kanskje litt masete om man ikke er så inne i det.

    -Vågard

    SvarSlett
  2. Haha, props for eget innlegg. D.E.A gutta er certified. Digger spesielt screwed 4 life skiva deres. Den er throwed og rip til både Pat, Hawk og Screw, 3 av 4 long gone. Soloskivene er ikke fullt på nivå, kanskje Fat Pats ghetto dreams. Synes ofte chopped and screwed blir tamt, mere fan av kun screwed låter. Hører sjeldent på annet enn låter som er screwed by the man himself. Swanging and banging og high with the blanksta som absolutte favoritter. Digga den Boosie låten i alle fall så får sjekke ut den tapen.

    Vågard: Ja, jeg ser den. Jeg elsker litt bounce i blant også, men synes ikke boosie treffer helt der heller. Det blir for meg som lavkvalitets Mannie Fresh. Da setter jeg heller på choppa city eller 400 degreez, og holder det mad ekte. Det er selvsagt mer til boosie enn bounce for å ikke generalisere helt. Selv om det kanskje ikke helt kan klassifiseres som vanlig bounce, men lydbildet er forankret i bounce.

    SvarSlett
  3. ai man, Det eg tenkte med at trill fam. sånn lydmessig e no limit influert, vetsj kor langt eg kan følge deg på han. Det e klart, hele rap gamet forandret seg etter No Limit, spesielt i sørstatene. Men eg syns Trill ligger mye nærmere Cash Money i lyduttrykk, samtidig som eg syns beatsene e såpass egenartet og stilsikre at eg minstenker dette for en Baton Rogue ting, altså en twanget Lousiana ting. Det som kan slite meg ut med Boosie ekkje fra Lousiana, men det som eg tenker di hentet fra moderne Atlanta scenen, som har dominert rappen i nokke år no. Kolalyder, skarpe synths og dårlig polerte lyder bare irrer seg inn i øret og eg blir forbannet.

    ellers må eg si at det å si beatvalgene hans suger e litt teit, ettersom han velger ca 1000 beats i året den mannen e så produktivt, og det e minst en 150 sanger der som fortjener å bli lyttet til. Boosie e en moderne rapper, altså en mixtape rapper og ikkje en album dropper, dermed krever det mer av deg for å finne de fete tingene,

    SvarSlett
  4. Ja, ser kanskje mere sammenligning med Cash Money, men kan ikke si a uten b liksom. Stilmessig så var de veldig mye likheter mellom dem i sine prime. Du har helt rett i at det blir teit av meg å si det, men når man må lete i gjennom 100 låter for å finne 10 kule låter så faller lysten for å sjekke ut bort for min del. Da tilbringer jeg heller min tid på å lete etter obskur g-funk og texas shit, som det også er vanvittig mye kult av :)
    Når det kommer til mixtape så er det et tveeget sverd for meg. Jeg heller mer mot album siden mixtapes inneholder mye upolerte låter, men i disse nedlastningstider så er det jo same shit uansett. Mixtapes fungerer som en introduksjon og ofte som en build-up til album og jeg elsker det også.

    SvarSlett