torsdag 3. mars 2011

Takeover pt.2 (in da Zoo) : tilbake til tilbake til stripa klassiker nedlastning.

Asså vi her på K-bave har en kunngjøring å komme med:


Så då vet dokker det. Videre e det vel en håndfull av dokker,kjære disipler, som ikkje bruker dagene dokkers rundt Korskirken på jakt etter Plommen så skylder dokker nokke, med en bunke Megafon slengende i armkroken (smekkisar e di eneste så kan ha nokke "slengende" i armkroken,wtf) og derfor ikkje synst det var nyheter å gjøre oppstyr over, så har vi mer i vente.


Opp-ned buddha bror hooket meg opp me en sånn hvit, twilight greie så du ser folk så tror di lever på 50 tallet sitte å klimpre på på din lokale kaffibar, me andre ord, I get computers putin.
Så no e vi klar for å holde det ekte, skikkelig ekte. Har nokke å jobbe fra, har musikken min oppe å gå, osv. Som dokker ser har det tatt seg opp di siste dagene, vi tenker å fortsette sånn.

Bare sånn for å vise at vi ikkje flippar på dokkar og går og nøttedankar oss en gang til og forlater dokker me masse forvirrende, uforløste følelser  så begynner vi blohardt:


Tier'n & Lars - Tilbake til stripa: Forberedelsen


Tier'n Og Lars  -  Intro 2005

    Producer - Tier'n
2 Tier'n Og Lars  -  Vi Er Fra Vest

    Producer - Tier'n
3 Tier'n Og Lars  -  Snakk

    Producer - Anand (3) , Tier'n
4 Tier'n Og Lars  -  Stedet Hvor Jeg Kommer Fra

    Producer - Anand (3) , Tier'n
5 Tier'n Og Lars  -  Respekt

    Producer - Leeroy (4)
6 Tier'n Og Lars  -  Null Stress Null Mas

    Featuring - Vågard
  Producer - Brenna (2)
7 Tier'n Og Lars  -  Så Mye Drama

    Producer - Leeroy (4)
8 Tier'n Og Lars  -  Sverger Troskap

    Producer - Brenna (2)
9 Tier'n Og Lars  -  Sommer-Gangster-Ism

    Producer - Tier'n
10 Tier'n Og Lars  -  Følg Etter

    Producer - Harry West , I-Forgot
11 Tier'n Og Lars  -  Tro På Meg

    Producer - Anand (3) , Tier'n
12 Tier'n Og Lars  -  Historien Er Det Samme

    Producer - Nja'al
13 Tier'n Og Lars  -  Veni Conmigo

    Producer - Anand (3)
14 Tier'n Og Lars  -  Si Meg Hvor

    Producer - Levis (2)
15 Tier'n Og Lars  -  Bak Lukkede Dører

    Producer - Leeroy (4)
16 Freakshow  -  Swing Your Shit Around

    Producer - Levis (2)
17 Freakshow  -  Story To Be Told

    Producer - Nja'al
18 Vågard  -  Vi Kjører Seint

    Featuring - Girson , Lars (15)
  Producer - Harry West , I-Forgot
19 Vågard  -  Feita

    Producer - Harry West , I-Forgot   

Te folk som ikkje har den her, det e på høy tid å kjøre seg opp.  Tilbake til stripa fortjener en skikkelig post for seg sjøl, og det skal han få. men  eg har jobbet i 10 timer uti forstedshelvetet og eg orker ikkje. For no får det være nok med å si at det definitivt e nokke av det aller, aller beste i Norsk raphistorie, og det som virkelig gjør at det skiller seg ut e at det e jevnt, gjennomtenkt, og stødig utført over hele linjen, fra start te slutt. Dette var før NMG (flippar du? flæppsje), altså ATP. som sånn eg forstår det va det NMG+ Mano. Mano, ingen ringere enn tier'n- navnet hentet fra moderlandets store sønn- e litt av en fyr.





Eg lurer på kem som kom på den glimrende ideen at konseptet for videoen var å at folk skulle se ut som om di hadde ranet klesskapet til storbroren sin på 2,10 , og derfor følte seg sånn ca. sånn som di tenkte han gjorde, hvis han var foran et kamera, me hele klikken i ryggen. Hirr hirr. Neida, man e bare ung en gang, like greit å klinke te. Folk e hard og kald og blo seriøse. Spesielt Mano, han har faen meg ventet på det her. Han driter i ka så skjer.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXeC-yGh2iikKeFQtqFN7KCQeA9ZhpdYMQBxe_ajmPpRwLiYlqgvbQJFbmyNbv-Pfdkz4zM_yguizW9O7Ewf81h30C6w3aYuHWm6oQMMXKmxDkTjE8DJuhoVABtHFTa0n8FyiG6nVVA6k/s1600-h/tiern.jpg


Eg hadde den store glede å ha ballspill på vgs. me Mano (ja, eg var en slaur på skolen, og valgte alle valgfag som involverte at eg slapp skole. Men eg var 17 på denne tiden, Mano var 21), og det var noen gledelige to timer i livet mitt, der hver Onsdag. Mano e den eneste kisen eg vet om, som prøver å gjøre volleyball hardt. Type Compton And-1 mixtape stil. Hver gang han blokket nokken var det " CHEA BWAYYY! HOW YA LØØØV DAT SJIT?!" , han yoet og alfaet seg alle veier. Vi vanlige dødelige vet jo at volleyball uansett e blodig, blodig twilight, men beliter oss på moroen og bare gjør di der kornye, fruktkake-bevegelsene med et unnskyldende flir om kjeften. Han e og den personen eg har møtt som e mest komfortabel naken. Lenge etter at alle vi andre hadde fått klærne på oss spradet han rundt og slang på jøden mens han holdt show : " fan,ass. Hu der dama jeg pulte driver å ringer hele tiden ,ass.... " eller " faen gutta, sjaver dere ikke pongen. Faen, se så stygt utstyret ditt er. What tha fuck man. Sjekk ut mitt, a. det er NAJS, det er NAJS" . Helvette, det var gode tider, Manoen e lattakick- ingen tvil om det.


Tilbake til tilbake til tilba... faen. Den MIXTAJPEN, SHANT, så eg skulle skrive om. Den passer jo fint med kunngjøringen vår og, samme type modus, shant? HAI. Fordi di e ong og i støtet, vi e ong og i støtet, og spillet va jalla og twilight på den fronten, og spillet e jalla og twilight på vår front og, og di e en tjokk og en tynn og vi e en tjokk og en tynn + Bogen som e begge deler på en gang, eller en dag, ka faen. Og då går det sånn så det her, når di unge i støtet møter di gamle litt fizzne :


Seen?

7 kommentarer:

  1. trykk på tittelen for å komme te dl'1.

    SvarSlett
  2. Good shit.. Som en entusiast er jeg meget glad for dette, for var ikke alle som fikk med seg at det var norskspråklig hiphop, eller rettere sagt den nydelige bergensdialekt hiphop, på gang..

    Østlendinger, koman´sønn, høres gayish ut..

    SvarSlett
  3. Ja østlandsk e den dialekten det e vanskligst å få te å funke , spør du meg. Likte det Kevin & Mae greiene, for lenge siden.Herreløse var og inne på nokke i type 5 minutter, før alle sammen ble kvasi-suicidale utehovver eller ka faen di holder på me no. Blir spennende med ka Jesse gjør framover...

    Nordlansk har jo hatt mye suksess, den mest interessante for meg der har alltid vært RSP, helt siden det der " BRÆKK NÅKKA NAKKA" hylet hans avbrøt nokke grønnjævlige greier fra Haugesund eller nokke, enlaan Skurke Sprett. Han tvang meg ut av bøttehveset og opp å åpne en flaske sprit og gå galemathias, der og då, med det gaulet. Det e faen meg POWA. Ellers har jo han der tidige gamle galningen Torstein Hyl bevist at rap funker dødsfett på sån derre møre dialekter eller ka det heter.

    Personlig har eg alltid hatt lyst å høre nokke beinhard sognerånerap, type Webbie/Ghetto Mafia/Ruff ryders skit gjort av to kisar bygd som en låvevegg,foran en låvevegg- som står og skrikar om bilen sin og skjøgene sine og spriten sin og sånne ting.

    Men, faktisk e det jo sørlandsk som e værst å ræppe på . det høres alltid jævlig komisk ut, kanskje litt fordi di alltid lander et sted mellom drøy sosialrealisme gjort av miljøskadete folk a la Crunchy Black og sjølmedlidende emo-føleri a la eminem me nokke melankolske piano beats og et syngerefreng som går sånn : livet er så harddt, ald er så kaldt, når du forsvand, hjertet mitt brand" og dette gjør di i omgivelser resten av Norge forbinner med å komme seg vekk fra dritet og til idylliske skjærgårder og fint vær, Gangsta rap fra jalla, joviale kristen-Gran Canaria, kulan.

    SvarSlett
  4. Sørlendinger rapper bare om å stikke folk og kaste tåregassgranater.

    ØY FÅ FAAN, Æ EFFRA VÅGSBYGD FÅ FAN. SE DET, Æ EFFRA ÅSANE FÅ FAAN, UDDI BLÅKKANE. ØY JÆVLA TOY!

    SvarSlett
  5. Esje helt med på tilbake til stripa hypen, bra, ja, best, nei. F.eks. er La Hat mye bedre = fakta. Og, du kan hate onkel p, men isje hate på onkel p, blant de beste i landet på en god dag.

    SvarSlett
  6. Står vel blant di bedre, og ikkje "best" her. Eg e usikker på om La Hat e mye bedre, eg e ganske sikkert på at den kunne vært bedre, men dog ikkje mye. Hele rekken kommer til å bli diskutert når tiden e inne.

    når det gjelder Onkl P så har kisen bare laget russerapp o.l. di siste par årene, sånn eg har fått me meg. Ja9 e ubrukelig, Onkl har masse talent ja, men Onkl har aldri brukt det te å lage musikk, sånn eg har fått det med meg hertfall.

    SvarSlett
  7. Komansønn, om mann er talentfull har vel ingenting med at dialekten i utgangspunktet er feminin.

    Finns sikkert fantastisk talentfulle artister fra Oxford og, men høres gjerne ikke dødsrått ut selvom..

    PS: Pen jakke.... Har vel desverre lagt opp..Good shit.
    Jesse er fet, for det er vel ingen andre som har klart å være så orginal, og holde det så hardt.. Men angående østlandsk dialekt er det så langt jeg kan strekke meg.

    Dette er min personlige mening. At noen syns Onkel P er fet får gå på deres regning..
    Noen syns sikkert Erik Og Piss er fet og...

    Eg e ut denne tispen

    SvarSlett